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> iPAD Music Apps
Derrick S
Beitrag 31 May 2010, 21:03
Beitrag #61


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
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genau so müsste das ausschaun:

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Derrick S
Beitrag 3 Jun 2010, 09:02
Beitrag #62


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
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Derrick S
Beitrag 25 Jun 2010, 08:29
Beitrag #63


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Derrick S
Beitrag 28 Jun 2010, 07:24
Beitrag #64


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ZITAT
AC-7 Pro Control Surface fuers iPad

Die Mackie Controller Universal hat sich als Hardware Controller für die gängisten Audio-Programme für Mac und PC etabliert. Am umfangreichsten ist die Unterstützung für die Logic Pro Software von Apple. Aber läßt sich Logic mit dem Software Controller auf dem iPad auch genauso intuitiv und präzise steuern?

http://www.musotalk.de/software/video/arti...ace-fuers-ipad/
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Derrick S
Beitrag 9 Aug 2010, 14:21
Beitrag #65


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ZITAT




Liine veröffentlicht Griid, eine App die das Steuern von Ableton Live über das iPhone/iPod Touch/iPad ermöglicht. Griid ist auf die Benutzung über das iPad optimiert und hat sich das Ziel gesetzt, den Blick auf den Computermonitor bei Performances unnötig zu machen.

Griid ist in 3 Varianten erhältlich, von denen nur die mit 19,99 Euro teuerste "Pro" Version das iPad unterstützt. Die Lite Variante ist kostenlos und läuft wie die mittlere Version für 4,99 Euro nur auf dem iPhone/iPod Touch.


Der Beitrag wurde von Derrick S bearbeitet: 9 Aug 2010, 14:25
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Derrick S
Beitrag 12 Aug 2010, 11:21
Beitrag #66


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feine sache für ableton hier! apc ersatz





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Derrick S
Beitrag 12 Aug 2010, 14:23
Beitrag #67


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ZITAT


This video offers an in-depth look at touchAble – a new app that lets you control Ableton Live from your iPad.

touchAble Features:

* Navigate around your Live set with the touch of a finger, tweak Lives mixer, instruments and fx with full automapping and unlimited tracks & parameters.
* touchAble allows live users to walk away from their computer and perform live from anywhere within Wi-Fi range while keeping latency at a minimum.
* Play your favourite synths with the unique double keyboard or record your rhythms with the 16 drum pads, including 5 velocity steps & octave selectors.
* Access the most important transport and clip functions without losing focus on your set and tweak the same set with two iPads with the unique Dual-User-Mode.
* Do you need to adjust volume, launch a new clip and play a device? A screen menu lets you arrange and switch modules on the fly.

touchAble is “coming soon” to the App Store.

More details below and at the touchAble site.

quelle: http://www.synthtopia.com/
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jklö karl
Beitrag 20 Aug 2010, 10:00
Beitrag #68


jklö karl
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touchable schaut echt nicht schlecht aus:

touch-able.com
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Derrick S
Beitrag 17 Sep 2010, 07:15
Beitrag #69


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
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MIDI für IOS kommt!

ZITAT
(IMG:http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2010/09/iOS-4.2-Sneak-Peek-250x166.jpg)

The next version of iOS – the operating system for the iPhone, iPad and iPod touch – will have an unexpected surprise for musicians: real MIDI support.

Apple’s iOS 4.2 update, due in November, includes some interesting new features that didn’t make Steve Job’s official announcement.

According to a report in AppleInsider, beta testers have found that iOS 4.2 adds support for the CoreMIDI framework to the operating system’s application program interfaces.

CoreMIDI could be huge for iOS music apps, because it provides standardized MIDI support. It is a built-in system that supports MIDI devices and how they communicate with other applications.

MIDI support means that the iPad could be a touchscreen control surface for any MIDI device; developers will be able to create multi-touch sequencers that control MIDI hardware; and you should be able to plug your MIDI keyboard into an iPhone, iPod touch or iPad and play your iOS software synths.

CoreMIDI on iOS 4.2

CoreMIDI support should help make MIDI more plug-and-play on iOS devices.

Here’s what Apple has to say about CoreMIDI:

In Mac OS X, Apple provides a new set of system services, so that applications and MIDI hardware can communicate in a single unified way, using a single API.

MIDI services, which are low level, provide high-performance access to MIDI hardware devices. There is a driver model in the MIDI world that “talks” directly to IOKit, so your application has a direct path from the MIDI services API to the hardware.

Using this driver model, third-party manufacturers can create driver plugins that talk to IOKit. Those can then be loaded and managed by a server, which applications talk to through the Core MIDI framework.

The CoreMIDI framework provides the client-side API that applications use to interface to MIDI devices.

The primary goal of MIDI services in Mac OS X is to have interoperability between applications and hardware, so that everyone is working to the same standard. Other goals include providing MIDI I/O with highly accurate timing, as required by professional applications. This means from a musical point of view being able to get a MIDI event into and out of the computer within one millisecond, i.e., to keep latency under one millisecond, and also to keep jitter –– i.e., the variations in I/O –– under 200 microseconds.

Another goal is to provide a single system-wide configuration, i.e., knowing what devices are present, and being able to assign names to those devices, manufacturer names, and what MIDI channels they’re receiving on and so on.

The MIDI services are designed as an extensible system. Toward that end, a device can have any number of properties attached to it. And a device manufacturer can publish their particular properties of their device.

Developers should be able to code apps with MIDI support, rather than having to support individual interfaces. CoreMIDI could also open up using the Apple iPad Camera Connection Kit for connecting existing USB MIDI devices.

Developers are already starting to support MIDI hardware on iOS, with devices like the Line 6 MIDI Mobilizer interface, This trend is likely to explode, though, with CoreMIDI support.

It’s not clear yet how “baked” MIDI support will be in iOS 4.2. If you’re an iOS developer or if you’re testing the iOS 4.2 beta, let us know if you’ve done any MIDI testing yet.

iPhone, iPad & iPod touch Getting MIDI Support

With this news, iOS 4.2 just got a lot more interesting for musicians.

What do you think of the promise of standardized MIDI support on the iPhone, iPad and iPod touch? And, if you’ve got one of these devices, what MIDI gear are you interested in connecting?


quelle: http://www.synthtopia.com/content/2010/09/...ber/#more-27007


Der Beitrag wurde von Derrick S bearbeitet: 17 Sep 2010, 07:16
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antidote
Beitrag 28 Sep 2010, 11:57
Beitrag #70


stiangglanderstenz
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ZITAT(Bono Goldbaum @ 2 Apr 2010, 16:54 ) *
hardware > KEIN ARBEITSSPEICHER IN DEM SINNE,... (übertragenermaßen unter 1gb)


das ist so nicht richtig, da die meisten smart- bzw. superphones sowie tablets rein speichermäßig zumeist aus 3 bestandteilen bestehen: RAM, FlashROM, µsd. der RAM is bei aktuellen smartphones dabei 512MB-1024MB groß - und aufgrund der recht effizienten ARM-plattform, die eigentlich eh alle nutzen (oft cortex a8 und höher), kommt man damit großzügig aus. wenn normalerweise bis zu 12 apps flüssig im multitasking laufen (vgl. android), dürfte diese größe bei alleiniger benutzung nur einer app, sei es sampler, controller, synth oder oder oder ... die hardware nicht wirklich in die knie zwingen, obendrein wenn die cpu bei 1 ghz oder mehr taktet (und wie zu vermuten steht, bald dual core und bis zu 1.6 ghz).
find ich wirklich sexy.
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Derrick S
Beitrag 1 Oct 2010, 14:54
Beitrag #71


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feine sache:

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Derrick S
Beitrag 12 Oct 2010, 07:47
Beitrag #72


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ZITAT



(IMG:http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2010/10/moog-filtatron.jpg)

(IMG:http://createdigitalmusic.com/images/2010/10/moogonipod.jpg)

(IMG:http://createdigitalmusic.com/images/2010/10/filtatron_sampler.jpg)

(IMG:http://createdigitalmusic.com/images/2010/10/filtatron_pads.jpg)

Moog Filtatron features include:

* Filter + LFO
* Amp (drive) + feedback for distortion
* Adjustable, time-syncable delay
* Sampler with adjustable playback speed, loop points, and live recording
* X/Y pads for tweaking and performance, plus preset sharing.

The Moog Filtatron lets you combine several sound sources and apply effects to them in realtime. Sound sources include line or mic input, looping sample playback, and an internal oscillator. Audio input should work via any adapter.

It’s Moog, it sounds good and it’s on the iPhone.

This is really going to torment the anti-iOS analog traditionalists.

The Moog Sound = Crack

And, as Kirn says, “It’s a lot of fun to use. This could be a gateway drug to Moog’s genuine analog gear for the mass market on iOS.”

Pricing and availability are to be announced. If Moog’s smart, though, they’ll release the Moog Filtatron for free and use it, like Kirn suggests, as the gateway drug to the Moog sound.

http://www.synthtopia.com/content/2010/10/...app/#more-27992


Der Beitrag wurde von Derrick S bearbeitet: 13 Oct 2010, 08:17
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Derrick S
Beitrag 8 Nov 2010, 17:01
Beitrag #73


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
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und wieder was feines fürs ipad

ZITAT
(IMG:http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2010/11/Korg-iMS-20.jpg)

iPad Music Software: Korg is about to unleash another virtual instrument for the iPad – the KORG iMS-20, a software recreation of the classic Korg MS-20 analog synthesizer.

According to Korg, the Korg iMS-20 “transforms your iPad into a complete analog synth studio.”

Pricing and availability are to be announced. Details and demo below.

Features:

* A complete recreation of the legendary Korg MS-20 analog synth
* Built-in 16-step analog sequencer to control the sound
* Music production studio with the MS-20 mono synth, a six-part drum machine, and a mixer
* Kaoss Pad function allows intuitive performance and control
* Publish and share your iMS-20 songs online with the SoundCloud music distribution site
* By combining a recreation of the Korg MS-20 analog synthesizer, an analog step-style sequencer, six-part drum machine, Kaoss-style performance, and a mixer to control it all, the iMS-20 will “transform your iPad into one way-cool sound studio for the modern musician – and the analog enthusiast as well!”

quelle: http://www.synthtopia.com/content/2010/11/...zer/#more-28943


Der Beitrag wurde von Derrick S bearbeitet: 8 Nov 2010, 17:02
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Loge
Beitrag 8 Nov 2010, 17:45
Beitrag #74





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das ding find ich dann aber doch irgendwie blöd mit den "kabel umstecken"

klar - hier gehts um das retro feeling - aber das kann ich am touchpad so oder so nicht wiedergeben.
man müsste sich überlegen wie eine software aussehen muss die eben am touchpad intuitiv wirkt.
auch z.B. drehknöpfe sind da eigentlich fehl am platz.
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Lux Aeterna
Beitrag 8 Nov 2010, 18:32
Beitrag #75


MDMA a.D.
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Naja, am Nintendo DS war's ja auch ein Erfolgskonzept.... why not?
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Loge
Beitrag 8 Nov 2010, 18:49
Beitrag #76





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ZITAT(H-FM @ 8 Nov 2010, 19:32 ) *
Naja, am Nintendo DS war's ja auch ein Erfolgskonzept.... why not?


natürlich - "why not" - aber die bedinungen, handhabung und haptik finde ich halt sehr sehr wichtig.
die sollte für die jeweilige anwendung (in diesem fall IPad, bzw. touchscreen im allgemeinen) konzipiert und durchdacht sein.

Hab zwar selbst kein IPad - aber zumindest immer wieder eines kurz zur verfügung. werd da mal ein
paar gratis musik apps antesten. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)

Der Beitrag wurde von Loge bearbeitet: 8 Nov 2010, 18:50
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dj AcidGreen/Aci...
Beitrag 8 Nov 2010, 18:55
Beitrag #77


da best hardware moderator ever:-)
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aus meiner sicht alles gehyped.. nur irgendwie entweder display zu klein oder die sw is scheisse.
ipad > danke nein (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
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eigengrau
Beitrag 8 Nov 2010, 23:56
Beitrag #78


BMFH
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QUOTE(Loge @ 8 Nov 2010, 18:45 ) *
das ding find ich dann aber doch irgendwie blöd mit den "kabel umstecken"

klar - hier gehts um das retro feeling - aber das kann ich am touchpad so oder so nicht wiedergeben.
man müsste sich überlegen wie eine software aussehen muss die eben am touchpad intuitiv wirkt.
auch z.B. drehknöpfe sind da eigentlich fehl am platz.


Solange die Kabel nicht zu viel schwingen sind die übersichtlicher als gerade Striche zwischen änderbaren In-/Outputs.

Das mit den Drehreglern ist so eine Sache, den im Grunde sind es keine Drehregler. Von der Bedienung her sind es Schieber. Die Größe der Punkte die die Potis darstellt ist die minimale Größe die benötigt wird um mit den Finger gezielt bedient werden zu können. Würde man aber einen Schieber draus machen wäre der 6mal größer (siehe Kreisradius) und demnach nur für ein Sechstel der Elemente Platz. Diese "Drehregler" sind schon seit Jahren auf Computern erprobt und weil man mehrere davon einfach, schnell und gleichzeitig bedienen kann passt das schon so am besten.
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Loge
Beitrag 9 Nov 2010, 09:21
Beitrag #79





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Stimmt, die Drehregler muss man tatsächlich nicht "drehen"...

Übrigens hab ich schon mal eine kleine gratis synth App antesten können. Von den Funktionen her recht schlank. Aber die Aufnahmemöglichkeit macht Spaß.

ZITAT
http://www.synthtopia.com/content/2010/08/...lo-synthesiser/

(IMG:http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2010/07/sylo-synthesizer.jpg)

iPad Music Software: Sylo Synthesizer (App Store link) is a free iPad synth that lets you build sounds from basic waveforms, or capture them using the iPad’s built-in microphone.

Sylo Synthesiser features live time-stretching technology based on granular synthesis, and a suite of filters.

Options include:

* Speed up or slow down a recorded sound to use as an instrument
* With a regular wavetable synthesiser, higher-pitched notes are also faster, like chipmunks, and lower-pitched notes are also slower, as though they are moving through treacle, Enable “Sync Speed” feature, though, and lower or higher-pitched notes still play back at the same speed, keeping them in sync with each other
* Adjust the speed control even while you’re playing notes: Slow, stop or even rewind the sound in the middle of notes — without changing the pitch
* Granular synthesis allows you to create instruments or effects from a recording, that do not sound like the original, yet retain its realistic, natural sound
* Frequency modulation, ring modulation, echo/delay, distortion, and a low-pass filter with resonance control are available

Sylo Synthesiser is a teaser for Sylo Synthesizer Pro, which adds these features:

* Use existing audio files as the building-blocks of your instrument: import audio from wave, aiff, mp3 and aac/m4a files
* Save recordings to your iPad or to Dropbox1 online storage
* Save your new instruments to the preset list for fast acces
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Derrick S
Beitrag 9 Nov 2010, 09:45
Beitrag #80


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
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das mit den drehreglern scheint nicht das problem wie man im video sieht wird die ansicht vergrößert

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