08.04.2007 Cloud Nine with Dave DK, Postgarage 2nd floor, Graz |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
um ein neues Event einzutragen bitte einen dieser Links verwenden:
eintägiges Event ::: mehrtägiges Event ::: wiederkehrendes Event
08.04.2007 Cloud Nine with Dave DK, Postgarage 2nd floor, Graz |
|
Datum des Ereignisses: 8. 4. 2007 23:00 (Einmaliges Ereignis) |
Cloud Nine with Dave DK | |
LineUP |
captain... Dave DK (Moodmusic, Berlin) copilot... Dj Selex (LandLordBeats, Graz) ground staff... George Chronic & Pete van Weed (Shellbeach - Cloudnine, Graz) |
Specials/Infos | Ostersonntag |
Entry | 5€ before/ 8€ after 23h |
Styles | House - Techhouse - Minimal Techno |
Location |
Postgarage 2nd floor Dreihackengasse 42 8020 Graz |
Distance | um die Entfernung zu berechnen bitte Postleitzahl in deinem Profil eingeben |
Routenplaner | Größere Kartenansicht/Routenplaner |
Flyer | |
sonstiges |
1€ Ermäßigung spark7 oder Studenten/innen mit Ausweis Dave DK (Moodmusic - Berlin) DJ & producer David Krasemann, better known as Dave DK has been making waves in the electronic music scene for a couple of years now, and now starting to emerge as a serious player. Since the early 90´s he was fascinated by the upcoming techno movement, which eventually led to his own active initiation. 1995 was the starting point for the then 17 year old. Together with a longtime friend, Dave produced his first tracks and was involved in the organization of underground techno and house partys, constantly trying to spread and push new electronic music. Searching for new electronic sounds every day and having honed his skills as a producer in his chosen home Berlin, Dave released his first record on Müller Records in 1998. His DJ activities had been highly pushed since that time. In 1999 he became a resident DJ at Tresor/Globus club in Berlin, later on also at the legendary Panorama Bar. Beside his remix productions for Beroshima and Skiebäck he released records on raum...musik., Decore, Lifetime Music and Cadeaux. As Dave is an open minded person who resents musical limits, he doesn't want to be reduced to one style. His sound simply is the result of different styles that have influenced him throughout the years. "I have a passion for the wide range between house and techno as well as pop music and dancefloor stuff of the early 90´s", says Dave. Though he's elegantly juggling a variety of electronic music to create his own style, in his tracks he often combines tragic melodies with kickin' grooves that transform your body into a twisting stampede of electricity, with trademark swing and warm funk. The year 2000 can be marked as the first highlight in his career: his debut album "sensory overload" had been released on Müller Records and there were musical excursions on Cologne's Television label as well as on the Barcelona based Regular label. Dave is now currently recording for Moodmusic and also on Playhouse (a collaboration with Holger "Smash TV" Zilske) which brings him even closer to his idea of electronic house tunes. At the moment he's working on his second album, due out on Moodmusic in spring 2007. For Dave DK, music is a model of living in which he's able to enhance his skills in order to realise his vision of modern electronic club and home entertainment – expect more fantastic releases in the very near future. Worldwide gigs: all over Germany, Japan, China, Switzerland, Spain, Holland, Poland, Czech Republic, Slovenia, Israel, Portugal, Greece, Ukraine, USA , UK, Russia, Finland, France .:Links: Dave DK @ myspace.com Pete @ myspace.com DaveDK.com postgarage.at cloudnine.at |
Zurück | |
27 Mar 2007, 09:24
Beitrag
|
|
Full Member Gruppe: Members Beiträge: 277 Mitglied seit: 21-January 04 Wohnort: Graz Mitglieds-Nr.: 2.972 |
datum passt da glaub i net ganz - oder is die cloud nine heute?
wär ma a recht, hab morgen eh frei |
|
|
27 Mar 2007, 09:27
Beitrag
|
|
shellbeachler Gruppe: Members Beiträge: 815 Mitglied seit: 22-June 05 Wohnort: Shellbeach Mitglieds-Nr.: 6.667 |
Flyer...
front back (IMG:http://www.cloudnine.at/cn0010f.jpg) (IMG:http://www.cloudnine.at/cn0010b.jpg) Der Beitrag wurde von Pete van Weed bearbeitet: 27 Mar 2007, 09:35 |
|
|
Konradin |
27 Mar 2007, 12:43
Beitrag
|
Guests |
also da freu ich mich auch schon besonders drauf.. nur wer kümmert sich dann um den osterbrunch? (IMG:style_emoticons/default/lookaround.gif)
|
|
|
27 Mar 2007, 12:57
Beitrag
|
|
elephant terrible Gruppe: Members Beiträge: 1.882 Mitglied seit: 18-October 02 Wohnort: Wien / Pfarrkirchen Mitglieds-Nr.: 435 |
yeah! mal wieder ein monsterbooking!
*respect* |
|
|
27 Mar 2007, 13:12
Beitrag
|
|
Full Member Gruppe: Members Beiträge: 277 Mitglied seit: 21-January 04 Wohnort: Graz Mitglieds-Nr.: 2.972 |
[quote name='Konradin' date='27 Mar 2007, 13:43 ' post='341634']
also da freu ich mich auch schon besonders drauf.. nur wer kümmert sich dann um den osterbrunch? (IMG:style_emoticons/default/lookaround.gif) immer der, der fragt (IMG:style_emoticons/default/satisfied.gif) |
|
|
Konradin |
27 Mar 2007, 17:21
Beitrag
|
Guests |
wenn sich mein appetit in da früh nicht in grenzen hält, was ich zwar schwer annehm, dann kümmer ich mich natürlich gern ums afterhourbrunching.. (IMG:style_emoticons/default/tounge.gif)
|
|
|
27 Mar 2007, 17:56
Beitrag
|
|
auch mindestens genannt Gruppe: Members Beiträge: 1.863 Mitglied seit: 27-March 03 Wohnort: irgendwo zwischen Ibk - Sbg und Muc Mitglieds-Nr.: 1.479 |
(IMG:style_emoticons/default/guckstduhier.gif) Ja feines booking.
|
|
|
27 Mar 2007, 21:26
Beitrag
|
|
wenn sich mein appetit in da früh nicht in grenzen hält, was ich zwar schwer annehm, dann kümmer ich mich natürlich gern ums afterhourbrunching.. (IMG:style_emoticons/default/tounge.gif) na da bin ich mal gespannt... (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
30 Mar 2007, 09:08
Beitrag
|
|
shellbeachler Gruppe: Members Beiträge: 815 Mitglied seit: 22-June 05 Wohnort: Shellbeach Mitglieds-Nr.: 6.667 |
ich auch! (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
|
|
|
30 Mar 2007, 09:15
Beitrag
|
|
Tyrolean Dynamite Gruppe: Members Beiträge: 4.031 Mitglied seit: 9-September 03 Wohnort: Hall in Tirol Mitglieds-Nr.: 2.261 |
sehr geil !
dave dk rockt sicher |
|
|
30 Mar 2007, 10:11
Beitrag
|
|
und ich hoff, dass ganz viele osternester in der postgarage versteckt werden...
|
|
|
30 Mar 2007, 10:12
Beitrag
|
|
Double D on the Run Gruppe: Members Beiträge: 392 Mitglied seit: 23-February 04 Wohnort: Graz&Zagreb Mitglieds-Nr.: 3.155 |
um die postgarage wird einiges versteckt sein...hehe.....vergiss den spaten net mitzunehmen (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
und ich hoff, dass ganz viele osternester in der postgarage versteckt werden...
|
|
|
30 Mar 2007, 10:15
Beitrag
|
|
wir sind schon startklar - der osterhase kann kommen
|
|
|
2 Apr 2007, 07:28
Beitrag
|
|
Nicht mal mehr ne Woche!!! (IMG:style_emoticons/default/devil.gif)
Freu mich auf zahlreiche Osterhasis!... |
|
|
2 Apr 2007, 16:32
Beitrag
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 12 Mitglied seit: 22-March 07 Wohnort: Graz Mitglieds-Nr.: 11.366 |
|
|
|
2 Apr 2007, 18:07
Beitrag
|
|
Gewinnspiel auf grazzz.at:
(IMG:style_emoticons/default/guckstduhier.gif) 3x1 Ticket |
|
|
2 Apr 2007, 19:14
Beitrag
|
|
mr. cutting irony Gruppe: tb-Support Beiträge: 3.094 Mitglied seit: 14-January 03 Wohnort: Vienna, Austria Mitglieds-Nr.: 711 |
den dave sollte man sich auf gar keinen fall entgehen lassen!
hier ein link zu nem aktuellen mix: http://www.moodmusicrecords.com/download/d...e_mix_03_07.mp3 playlist: 1 Stewart Walker - Getting Drunk Was The Right Thing To Do (Persona) 2 Dave DK - Stargazer (Moodmusic) 3 Will Saul & Tam Cooper - Seqential Circus (Simple) 5 Carsten Jost - Love (Dial) 5 Marco Resmann - Gouache (Mobilee) 6 Theodor Zox - Qestion Suggestion (Trenton) 7 Dan Curtin - Executive Order 12333 (Metamorphic) 8 Sasse - Gravity, Peter Dildo Dirty Mind Rework (Moodmusic) 9 Stefan Goldmann - Aurora (Macro) 10 Shonky - Horizontal Moon (Freak`n´Chic) 11 Aril Brikha – To Begin (Pokerflat) 12 Sascha Funke - Auf Aix (BPitch Control) 13 Funk D´Void & Phil Kieran - White Light (Soma) |
|
|
2 Apr 2007, 19:16
Beitrag
|
|
allesanderealseinfussballfan Gruppe: Members Beiträge: 193 Mitglied seit: 4-October 04 Wohnort: Graz Mitglieds-Nr.: 4.577 |
freu mich schon voll! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
|
|
|
Konradin |
2 Apr 2007, 19:16
Beitrag
|
Guests |
THX for that...
|
|
|
2 Apr 2007, 19:50
Beitrag
|
|
[quote name='trick' date='2 Apr 2007, 20:14 ' post='342709']
den dave sollte man sich auf gar keinen fall entgehen lassen! hier ein link zu nem aktuellen mix: http://www.moodmusicrecords.com/download/d...e_mix_03_07.mp3 feine sache der mix... |
|
|
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 25. November 2024 - 11:39 |
Copyright 2001 - 2014 technoboard.at
|
Die
Texte geben die Meinung der Autoren und nicht unbedingt die des technoboard.at
Teams wieder.
Alle fraglichen Inhalte werden auf Anfrage und alle gegen die BoardRegeln verstossenden Einträge automatisch entfernt (sobald sie bemerkt werden). Kontakt: [email protected] |