Dj + Producing Kurse(djschool.at) |
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7 May 2008, 12:18
Beitrag
#1
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Hardcoreposter Gruppe: Members Beiträge: 891 Mitglied seit: 5-December 07 Wohnort: Wien Mitglieds-Nr.: 12.925 |
Hallo,
ich hab erfahren dass es in Steyr einen Dj/Producing Kurs gibt, veranstaltet von http://www.djsound.at/ und die machen morgen einen gratis schnuppertag für einen dj und producing kurs, den man dann auch weitermachen kann. Ich werd mir mal den Producing Kurs geben und reinschnuppern, kann sein dass es der ärgste Flopp ist, aber keine Ahnung ich hab noch nie von der organistation gehört, aber da es gratis ist werd ichs mir mal anschaun.. kennt einer von euch die typen bzw die organistation? Is das halbwegs was oder nur einer dieser typischen nutzlosen Abzockkurse mit denen man versucht Jugendliche einzufangen, und bei denen man genau nix lernt.. |
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17 May 2008, 17:15
Beitrag
#2
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da best hardware moderator ever:-) Gruppe: Members Beiträge: 5.479 Mitglied seit: 19-April 02 Wohnort: vienna rulez ! Mitglieds-Nr.: 120 |
hm 24bit reichen aus > mehr geht auch ned. bzw. bieten die softwares garned mehr. es wird dann halt intern über 64bit gerechnet plugins ect.
der rest sind dann noch die khz. die bist 192 nach oben gehen. (für all die esoteriker.) p.s das wichtigste ist wenn mans schon so genau nimmt aber eigentlich das runterrechnen auf 16 bit beim export und da ist zw. den audioeditoren bzw. seq. programmen tlw. ein großer unterschied bzgl. der algorithmen was dithering, distortion levels ect. betrifft. SCR = Sample Rate Converter ... SRC algorithms The simplest SRC algorithms change sampling rate by an integer factor. When the sampling rate is reduced by N times, the Nyquist frequency (one half of the sampling rate) is also reduced by N times, reducing the bandwidth. A low-pass filter has to be used in order to prevent aliasing. It will suppress all of the frequency components above the future Nyquist frequency. After the filtering, digital samples are decimated by N times. This operation preserves the spectrum below the new Nyquist frequency. To increase the sampling rate by M times, the signal is interpolated (interleaved) by zeroes. This preserves the spectrum below the Nyquist frequency, but creates spectral images (copies) above the Nyquist frequency. These spectral images are filtered out by a low-pass filter. Clearly, the parameters of an SRC algorithm are defined by the properties of the low-pass filter used. Smoothness of frequency and phase response in the passband provides distortion-free transmission of the in-band signal. The stopband attenuation factor defines the degree of attenuation of signals outside of the allowable frequency limits during downsampling, or the degree of attenuation of spectral images created during upsampling. The transition band of the filter shows the filter's behavior near Nyquist frequency (e.g. 22 kHz for an audio CD). In real filters, all of these parameters are interconnected. For example, to achieve better frequency response, you need to use a filter with longer impulse response and stronger oscillations in the time domain. For resampling by a fractional ratio, as in 96 kHz to 44.1 kHz, upsampling and downsampling by integer ratios can be combined (e.g. 44100 = 96000 * M / N = 96000 * 147 / 320). Since low-pass filtering is performed after M-times upsampling, but before N-times downsampling, it is possible to combine these two filtering operations into one by setting the filter cutoff frequency to the lower of the two required cutoffs. It should be mentioned that this filter operates with the M-times upsampled signal. Special algorithms for polyphase filtering allow us to save computations during the explicit calculations with this intermediate upsampled signal. They directly calculate the samples of the output signal as weighted sums of the nearest input samples and subsets of the filter coefficients. The number of operations for this approach becomes almost independent of M and N, and depends only on interpolation order, i.e. the number of weighted input samples. Most SRC algorithms are using this polyphase filtering approach, using a linear-phase low-pass filter. so und bevor jetzt allen der kopf wegfliegt... 24bit 48khz ist perfekt fürs recording. interne berechnung des progs sollte 64bit sein. wichtig ist nur das nacher von 24bit 48khz. auf 16bit 44,100khz ordentlich von der software runtergerechnet wird. ausser natürlich ihr macht mehrspur klassik aufnahmen (wirklich viele spuren!) dann rechnet sich eine höhere samplerate. alles andere ist > esoterik. lasste eucht nicht so vom marketing div. hersteller verarschen... |
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