11.02.2006 Apparat Live, Cabaret Renz, Wien |
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11.02.2006 Apparat Live, Cabaret Renz, Wien |
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Datum des Ereignisses: 11. 2. 2006 (Einmaliges Ereignis) |
Apparat Live | |
LineUP |
Apparat LIVE (Shitkatapult / Bpitch Control) Baumann (Icke Micke) caTekk (Resolut / Tilt.Records) |
Specials/Infos |
- Gewinnspiel (siehe unten) - www.cabaretrenz.org |
Entry | k.A. |
Styles | Experimental, Electro, Minimal |
Location |
Cabaret Renz Zirkusgasse 50 1020 Wien |
Distance | um die Entfernung zu berechnen bitte Postleitzahl in deinem Profil eingeben |
Routenplaner | Größere Kartenansicht/Routenplaner |
Flyer | |
sonstiges |
Gewinnspiel 2 x 2 Karten APPARAT Biographie This apparat is one with flexible functions, and its sound is as eclectic as its musical horizon is broad. Its emotional chip features an option on happiness and its sound waves are able to tear your heart apart. While sensitively orchestrating his chamber musical qualities on his records or in his studio, his live performances are known for kicking some ass! He can also proudly refer to a John-Peel-Session and is sporadically working with Gianna Nannini on a Rock Opera. Sascha Ring, aka Apparat, regards his moving out of the East German provincial backwater to Berlin in 1997 as one of his best decisions ever made. Since 1999 he runs, together with T.Raumschmiere, the Berlin based record label "Shitkatapult" Ð a venturous music catapult that dashes a wild mixture of intentional great music onto the turntables of the world. Apparat is the bridge over the German gap of melancholic glitch between Manchester and Laptop-USA. His smart wiring of emotions produces a virtual musical reality, which is based upon different genres, depending on the surrounding of the "apparat". In his studio, dense, dark and majestic clouds of elegiac pop and heavy Electronica built up to a coherent and emotionally charged atmosphere. Live, on the other hand, the dance floor seems to be repelled to rave from the Bermuda Triangle with its axes Techno, IDM and Elektro. Those styles cannot necessarily be distinguished and heard on every of his releases, but since he started out with a much harder pace of electronic music in the early nineties, his influences are definitely Techno and Elektro as well. The intensity in Apparats tracks seems to grow with his own pleasure in experimenting. The charming breaking-up of the mechanical walkover of his Elektronica compositions first being subtle clicks and accidental "sound mistakes", this is now being done by veritable musicians and singers, by classical instruments like violin and cello, saxophone and clarinet, which are then masterly orchestrated by Apparat as the Maestro of his computer. |
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salz01 |
25 Jan 2006, 19:44
Beitrag
#1
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Guests |
(IMG:http://www.technoboard.at/style_emoticons/default/notify.gif) Apparat, sehr geil! (IMG:http://www.technoboard.at/style_emoticons/default/music.gif)
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10 Feb 2006, 16:29
Beitrag
#2
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Member Gruppe: Members Beiträge: 83 Mitglied seit: 26-September 05 Wohnort: Lebemann und Hirn, Gumpendorferstr. 34 Mitglieds-Nr.: 7.206 |
ZITAT(Klaun @ 6. Feb 2006, 19:43 ) ZITAT(cabaret renz @ 6. Feb 2006, 19:17 ) und nicht vergessen der hat ne neue maxi mit dabei berlin/montreal/telaviv echt fett greetings (IMG:http://www.technoboard.at/style_emoticons/default/music.gif) wann kommt dir 'naus?? auf bpitch oder shitkatapult?? APPARAT – “BERLIN, MONTREAL, TEL AVIV” shitkatapult strike69 - 12” - out February 24th 2006 - distribution via mdm/kompakt/alive! - MDM # 16696 / BARCODE 881390166961 Tracklisting: A1 Berlin B1 Montreal B2 Tel Aviv Nachdem Sascha Ring alias Apparat mit seinem letzten Album „Silizium“ (shitkatapult strike 53) der Schönheit von Melancholie und Einsamkeit ein Denkmal gesetzt hat, zieht er auf „Berlin, Montreal, Tel Aviv“ nun andere Saiten auf. Die Tracks wurden im Laufe des letzten Jahres live in den renommiertesten Clubs der jeweiligen Titelstädte aufgenommen und zeigen Apparat wie ihn bisher nur diejenigen kennen, die ihn schon mal live gesehen und gehört haben. Da eignet er sich weniger als Gegenstand von Popdiskursen oder als Begründung für die Tränen in den Höschen von kleinen Mädchen, sondern präsentiert sich zumindest für seine Verhältnisse als Ravesau und macht „Musik für spanische Grossraumtranceclubs“, wie er seine vorliegenden Kompositionen selbst respektvoll bezeichnet. “Berlin” kommt noch am gefühlvollsten daher. Versatzstücke von Gianna Nanninis Oper ““Montreal” holpert im Elektrobeat daher, bevor Tel Aviv Gianna Nannini Sample. (Montreal)
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