VSTI´s NEWS, Kommerzielle VST Plugins |
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30 Jul 2003, 15:10
Beitrag
#1
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da best hardware moderator ever:-) Gruppe: Members Beiträge: 5.479 Mitglied seit: 19-April 02 Wohnort: vienna rulez ! Mitglieds-Nr.: 120 |
hehe anscheinend ... baun die jetzt ihre synths als vst für den pc -- nach ...
ich hab ja eine hardwatre bass station daheim ... werd schaun das ich mir das plug irgendwo besorg und dann mal schaun obs ähnlich klingt ... weil gleich wirds sicher ned klingen ... wei bei allen vst nachbauten ... http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...tation_over.htm hier nochwas >>> die k-station heisst jetzt novation v-station vsti und ist auch ein vst nachbau .... (IMG:http://www.amazona.de/content/musictools/software/plugIn/novation_v-station/bilder/v-station_main_900px.jpg) naja mal sehn wie das klingt |
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24 Sep 2004, 12:24
Beitrag
#2
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Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK) Gruppe: tb-Support Beiträge: 6.126 Mitglied seit: 2-January 03 Wohnort: Wels, Oberösterreich Mitglieds-Nr.: 647 |
Wer schon mit dem L1 oder L2 gearbeitet hat, wird auch dieses Plugin sehr zu schätzen wissen
(IMG:http://www.waves.com/objects/images/jpg/screen_shots/sshot_big_l3_ult.jpg) (IMG:http://www.waves.com/objects/images/jpg/screen_shots/sshot_big_l3_mult.jpg) kurz erklärt lässt damit der sound "aufpumpen" und die lautstärke erhöhen ohne das der sound clipt (also übersteuert) wird gleichzeitig ein limit gesetzt So kann der L3 schon beim erstellen zum mastering hergenommen werden: ZITAT The key to the L3’s power is its patent-pending Peak Limiting Mixer™ (PLMixer™) engine. The L3 differs from conventional wide band and multi-band limiters in several ways: Unlike wide band limiters, the L3 first uses linear phase crossover filters to divides the audio spectrum into five bands. The PLMixer™ then uses psychoacoustic criteria to intelligently decide how much attenuation to apply to each band so that all available headroom is used. The result is that intermodulation is minimized and overall loudness is maximized, while brick-wall limiting is still maintained—all while retaining the simplicity of a single master threshold control. Unlike traditional multi-band limiters, the PLMixer™ doesn’t require a wide band peak limiter to catch overshoots generated by individual band adjustments. Instead, the PLMixer™ automatically controls the gain relationship between the bands. The L3's Priority control allows the user to control the relative limiting of each band. This unique control lets users adjust the tonal character of the L3 over a wide range, while maintaining brick-wall limiting. (IMG:http://www.waves.com/objects/images/jpg/img/img_l3_relthresh.jpg) The L3 allows a 12dB boost or cut in each band in addition to the limiting applied to each band. In effect, this feature functions exactly like a Linear Phase EQ placed before the limiting section of the L3, making the L3 an all-in-one final mastering tool. The L3 features a linear phase crossover which doesn't introduce phase distortion between the frequency bands. The crossover points are selectable by the user. (IMG:http://www.waves.com/objects/images/jpg/img/img_l3_XoversGraph.jpg) mehr dazu giebts hier: http://www.waves.com/default.asp?url=content.asp?id=1529 Der Beitrag wurde von derrick s. bearbeitet: 24 Sep 2004, 12:25 |
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